Ισοδύναμα 300 εκατ. ευρώ για την αποφυγή της επιβολής του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση αναζητεί η κυβέρνηση γι’ αυτό και στο τραπέζι έπεσε πρόταση που αφορά στην αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας.
Όμως, για να καλυφθεί το ποσό των 300 εκατ. ευρώ, που έχει προϋπολογιστεί ως έσοδο από τον ΦΠΑ σε σχολεία και φροντιστήρια, μόνο από τα Τέλη Κυκλοφορίας, αυτό σημαίνει αύξηση των τελών 30% κατά μέσο όρο, κάτι που θεωρείται πρακτικά αδύνατο. Έτσι, εξετάζονται συμπληρωματικά και άλλα ισοδύναμα, όπως για παράδειγμα, η αύξηση του ειδικού φόρου στα προϊόντα καπνού και στα αλκοολούχα ποτά, η αύξηση των διοδίων, αλλά και η πιθανή επιβολή ειδικής εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων.
Ολοι οι… δρόμοι οδηγούν προς τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία θα φέρουν άμεσα έσοδα στα κρατικά ταμεία, ενώ κάποιες πιο… αριστερίζουσες φωνές εντός κυβερνήσεως φωνάζουν οτι πρέπει να πληρώσουν «οι έχοντες», δηλαδή αυτοί που τολμούν -εν μέσω οικονομικής κρίσης- να συντηρούν ένα αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το οικονομικό επιτελείο έχει έτοιμο το σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτό αναφέρει ότι θα πληρώσουν όλοι όσοι έχουν ένα αυτοκίνητο, ακόμα και αυτοί που απέκτησαν ένα μικρό, μετά το Νοέμβριο του 2010 και έχουν απαλλαγεί απο τα τέλη, λόγω χαμηλών ρύπων (100 gr C02 και κάτω).
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως όλοι οι κάτοχοι ΙΧ μέχρι και τα 1.996 κ.εκ. θα πληρώσουν 450 ευρω ανεξάρτητα από το πότε απέκτησαν το αυτοκίνητό τους.
Οι κάτοχοι από τα 1.996 κ.εκ. και μέχρι τα 3.000 κ.εκ. θα πληρώσουν 1.800 ευρώ, ενώ από τα 3.000 κ.εκ. και πάνω, 2.500 ευρώ. Συζητείται να υπάρξει μία έκπτωση στα αυτοκίνητα 15ετίας και πάνω.
Ένα άλλο σενάριο που αποκάλυψε ο ΑΝΤ1, προβλέπει:
– Σύνδεση τιμής & κυβικών
– Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
– Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
– Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.)
Οι κλίμακες που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:
– 1η κλίμακα: Αύξηση 50€
– 2η κλίμακα: Αύξηση 100€
– 3η κλίμακα: Αύξηση 150€
– 4η κλίμακα: Αύξηση 200€
Παραδείγματα
Για παράδειγμα ένα Ι.Χ. αξίας 50.000 ευρώ, 3.000 κυβικών, εξαετίας: τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 880 ευρώ και με την αύξηση στην 4η κλίμακα θα πληρώσει 1.080 ευρώ. Η αύξηση, δηλαδή, θα είναι 200 ευρώ.
Σε ένα Ι.Χ. αξίας 15.000 ευρώ, 1.600 κυβικών, τετραετίας και με εκπομπή CO 201 – 250 (γρ./χλμ.): τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 2,8 ευρώ. Με την κατάργηση εξαίρεσης θα πληρώσει: 50 ή 100€, δηλαδή η αύξηση είναι 47-97 ευρώ.
Όπως αποκάλυψε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, στη συνέντευξή του στο MEGA ο υπουργός Οικονομικών επιβεβαίωσε ότι θα βρεθούν εναλλακτικές προτάσεις στις επόμενες ημέρες.
Σε ό,τι αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας -αν δεν προχωρήσει το σενάριο για σημαντική αύξησή τους- τότε το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται επιβολή Τελών Κυκλοφορίας και σε αυτοκίνητα που σήμερα απαλλάσσονται, αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα μεγάλης εμπορικής αξίας, αλλά και παράλληλη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Πάντως, σε κάθε περίπτωση το συνολικό ποσό που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ φέτος θα είναι μεγαλύτερο από το 1,1 δισεκατομμύριο που έχει προϋπολογιστεί.
Ένα άλλο μέτρο που μελετάται ως ισοδύναμο για την κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση είναι η επανεξέταση των φοροαπαλλαγών, κυρίως εκείνων που δεν χρησιμοποιούνται από τα μικρά και μεσαία εισοδήματα.
Προς το παρόν η κυβέρνηση θα αναστείλει για μερικές εβδομάδες ακόμα την εφαρμογή του ΦΠΑ με νομοθετική ρύθμιση.
Συγκεκριμένα, με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, ετοιμάζεται διάταξη που θα προβλέπει την παράταση ενδεχομένως μέχρι τις 20 Νοεμβρίου ένταξης στο καθεστώς ΦΠΑ των ιδιωτικών σχολείων, φροντιστηρίων κ.λπ. έως ότου βρεθούν τα ισοδύναμα για την κατάργηση του μέτρου. Ωστόσο, το πρώτο πρόστιμο για τον ΦΠΑ έπεσε ήδη με τον ιδιοκτήτη να είναι εξοργισμένος από το μπάχαλο που επικρατεί.
financialbox
from Lougantina-news http://ift.tt/1inoIr2
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου